Perşembe, Aralık 18, 2008

5 Duyu Gelişim Eğitimi- Sesleri Kıyaslama

Malzemeler
4 küçük cam kavanoz
2 kaşık tuz
2 kaşık kırmızı mercimek
2 kaşık kuru fasulye
az miktarda su

Uygulama
Bütün malzemeler ayrı ayrı kavanozlara doldurdum. Kavanozların kapaklarını kapattım. Bütün kavanozları bir sepet içerisine yerleştirdim. Sepeti uygulama kiliminin üzerine bıraktım. Berk'e örnek olması açısından bütün kavanozları kulağımın çok yakınında sallayıp isimlerini tekrarladım. Seslerin neden farkli olduğunu açıkladım. Sesleri kıyaslamasını yapmaya çalışdım. Berk uygulama kiliminin üzerine oturdu ve kavanozları tek tek salladı. Kulağına çok yakın götürmeye yanaşmadı. Bende sesimi kısarak konuşmaya başlayıp, kavanozları Berk'in kulağının dibinde sallamaya başladım.

Odaklanma Süresi
5-7 dakika

Sıkılmaya başladıkdan sonra kavanozları fırlatmaya başladı. Sıkıldığını belli edince alet edavatı toplayıp kaldırdım :)

Zaman geçtikçe bu aktivite ilerleyecek. Biz birkaç gün tanıtım amaçlı aktiviteye giriş kısmını yapıyor olacağız.

Bir an önce sipariş verdiğimiz oyuncak dolabının gelmesini istiyorum. Aslında bitmişdi fakat beğenmediğim birkaç nokta olunca düzelttirmek için yolladım. Dolap elime geçince hakkında daha uzun yazacağım.








Aktivitenin alındığı kaynak
Teach me to do it myself
Maja Pitamic

Sayfa:68-69