Perşembe, Aralık 25, 2008

Berk Günlük Rapor-25 Aralık 2008

Dün ciddi ciddi akan burun bugün akmayı epey durdurmuşdu. Sanıyorum ufak çaplı soğukalgınlığı tarzında birşey yaşadı Berk. Ofisden geldiğimde yoğurt ve mandalinasını yeni bitirmişdi. Eline bir kuru kayısı verdim ve çatıya çıktık. Berk kuru kayısıyı çok severek yiyor.

Bugün çok renkli bir gün geçirdik. Kitap okuduk, müzik dinledik, dans ettik, renklerle ilgili ufak çaplı alıştırmalar yaptık, çiftlik hayvanlarının seslerini tanıdık, halkaları geçirme oynadık, havanda cornflakes dövdük. Şaka maka epey iş yapmışız :)

Uzak Ülkelerden Hayvan Dostlarım - 2 defa okuduk.
Sözcükler (12-18 ay) - 1 defa okuduk. Bu seriyi okurken epey zaman harcıyoruz. Her sözcük hakkında uzun uzun konuşuyoruz.
Yemek - 2 defa okuduk. Bu kitapda Berk'in en çok sevdiği bölüm ikinci bölüm. Yoğurt bu sayfada olduğu için :) Berk'in favori yemeği yoğurt.

Halkaları epeydir kaldırmışdım. Bugün tekrar çıkardım.Halkalar ile oynamak Berk'in hep favorisi olmuştu. Bugün 2 tur halkaları yerlerine geçirdikden sonra aktiviteyi tamamlamış olduk. Berk henüz halkaları sırası ile geçiremiyor. Şimdilik karışık geçiriyor.

Berk'in büyük kuzeninden kalma hayvan seslerini tanıtan güzel bir oyuncağı var. Kedi, kurbağa, kuş, horoz, inek, ördek, köpek ve "Hello I am a farmer" seçenekleri var. Tuşa basıldığında ses hangi hayvana ait ise o hayvan hareket ediyor. Bununla uzun bir süre oynadıkdan sonra oyuncağı yerinden kaldırıp fırlatma eğilimi gösterdikden sonra kaldırdım.
Renkleri tanıması için yardımcı olacak bir kitabımız var. İlk tanıtılan renkler kırmızı ve mavi. Sağ sayfada küçük kapakcıklar altında kırmızı çilek-kırmızı tren-mavi ayakkabı veya mavi kamyonet var. Sol sayfada ise aynı resimlerin daha büyük boyutları var. Kapakları açıp-kapamak ve sağ-sol sayfalardaki resimleri eli ile eşleştirmek ikimiz içinde çok eğlenceli geçti. Berk henüz mavi-kırmızı ayırt etmiyor fakat ben her kelimenin başına mavi veya kırmızı diyerek ön hazırlık yapıyorum. Berk bu akşam çatıdaki dolapları karıştırırken birden beni çook eskiye götürdü. 2002 ocak ayının başına. Biricik koca-sevgili ile 2002 başında las vegas-san francisco-los angeles üçlemesi yapmışdık. Las Vegasda "Mardi Gras Bead" toplamıştık. Tabi New Orleans da bayramda olmadığımızdan göğüsler fora olmadanda boncukları cebe indirmiştik. Şansa boncuklar kırmızı ve mavi çıktı. Berk onları ortaya çıkarınca vay be dedim kader bizim bu iki rengi öğrenmemize destek veriyor :)
Twinkle twinkle little star söyleyip el oyunu yaptık. Bu şarkı Gymboree de her ders sonunda söylendiği için Berk çok iyi biliyor. El oyunumuzu aynı Gymboree de olduğu gibi yaptık. Ardından ismini bilmediğim fakat eminim melodisini kim duysa figürlerini hemen hatırlayacağı şarkı eşliğinde epey dans ettik. Çok eğlendik.