Salı, Aralık 23, 2008

Berk Uyku Rutini

Berk için uyku rutinini çok uzun zamandır sağlamışdım. Berk büyüdükçe ihtiyaçları değişiyor. Rutinde eklenmesi gerekenler, var olandan çıkarılması gerekenler, süresinin uzatılması gerekenler kısacası epey değişiklikler oldu.

Saat 7 de yemeğe oturuyoruz beraber. Berk kendi kendine yiyebildiği kadar yiyor. Ben yedirmiyorum artık akşamları. Daha önceden, Berk kendi yiyor sonra ben yedirip doyuruyordum. Artık benim onu doyurma faslım kalktı.

Yemekden sonra banyo hazırlıklarımız başlıyor. Berk banyo için çıldırıyor. "Banyo vakti" dediğimde koşarak gidiyor banyoya. Kıyafetlerini çıkarmak için uğraş verdikden sonra banyoya başlıyoruz. Banyo süresini 15 dak ile sınırlandırdık. Banyodan çıkmamak için ağlamakdan yavaş yavaş vazgeçiyor. Dedim ya Berk büyüyor.

Pijamalarını giydikden sonra süt içmesi için mutfağa iniyoruz. Bir bardak süte annemin geçen yaz yaptığı dut pekmezinde bir kaşık ekliyorum.

Sütünü içtikden sonra banyoya çıkıyoruz. Beraber dişlerimizi fırçalıyoruz. Berk macunsuz ben macunlu.

İyi geceler öpücüğü verip yatağına yatırıyorum. 2 masal okudukdan sonra müzik kutusunu kuruyorum ve odadan çıkıyorum.

Saat 8:00-8:05 gibi Berk uyumak üzere odasında yalnız kalmış oluyor. Uykuyada en fazla 3-4 dakika sonra geçmiş oluyor.

Tahminim uzun bir süre bu rutinde devam edeceğiz. Belki 3-4 ay sonra ihtiyaçlar değiştikçe rutinde değişiklikler olacakdır..