Pazar, Aralık 21, 2008

İlk Tiyatro Deneyimi

Üye olduğum oyun grubunda bir süredir tiyatro üzerine epey yazışmalar yapılıyordu. Çocuklar kaç aylık olduğunda tiyatroya götürülmeli, tiyatro süresi ne kadar olmalı tarzında sorulara yanıt aranıyordu. Çocukları ile tiyatro deneyimi olan bazı arkadaşların yazılarını okudukdan sonra denemenin çok iyi bir fikir olacağına karar verdim.

Dün akşam Berk yattıkdan sonra internetde çocuk tiyatrolarını araştırdım. Berk'in uyku saatine uygun ve evimize yakın bir seçenek bulunca çok mutlu oldum. Seçimim Tiyatro Mie'nin bir oyunu olan Kırmızı Başlıklı Kız.

Sabah aradım ve konuşdum. Biletiniz yoksa oyundan 15 dakika evvel gelmeniz iyi olur dediler. Oyun saat 13:00 de başlayacakdı. Biz 12:30 da evden çıktık. Oraya varabilmemiz için 3-4 alternatif vardı. Ben şansa en kalabalık olanını seçmişdim sanıyorum. Normalde 10-15 dakikada varmam gereken yere 25 dak vardım. Oyunun başlamasına 2-3 dakika kala kapıya geldik. Bilet sorduğumda ellerinde 4 biletin kaldığını ikisinin en önde ikisinin ortalarda olduğunu söylediler. Bende en öndekini rica ettim. Berk'in küçük olmasından dolayı en önü vermeye razı oldular.

Ne büyük şans, son dakikada bilet almaya git salon dolu olsun ve en önde bilet bul. Kesin bugün güzel geçecek dedim içimden. Biz salona girdik ve yerimize oturmamızla oyun başladı.

Şaşılacak şey, bir saat boyunca Berk gıkını bile çıkarmadan pür dikkat oyunu izledi. Arada ayağa kalkıp sahnenin dibine gitti ve ayakda oyunu seyretti, fakat çocuklar yüksek sesle oyuna katılınca tekrar yanıma koştu:)

Oyun sonunda Berkimde alkış tutunca oyuncular bile ayrı selam verdiler oğluma :)

Sonuç: Tiyatro için 14,5 ay küçük değil. Eğer interaktif ve hareketli bir tiyatro seçilmişse çocuklar pür dikkat seyrediyor.