Çarşamba, Aralık 31, 2008

"Bir yıl daha bitiyor
Düşlerim, tasarılarım, yarım kalmış onca şey
Her yıl biraz daha kısalıyor bir öncekinden
Bana mı öyle geliyor,
Yoksa daha mı hızlı ilerliyor zaman
İnsan yaşlanırken?
Kırdım mı, incittim mi birilerini?
Kimleri kazandım, yitirdiklerim kimler.
Yeniden düşünmeliyim
Dostluklarımı, ilişkilerimi
Gözlerim çocukluk fotoğraflarında mı kaldı?
Yitirdim mi yoksa masumiyetimi?
Borçlarımı ödedim mi?
Doğru seçtim mi soruların fiillerini?
Tırnaklarım kesilmiş, dişlerim fırçalanmış, saçlarım taranmış,
Giysilerim ütülü, odam düzenli mi?
Ödünç aldığım kitapları geri verdim mi?
Geri verdim mi aldıklarımı?
Ovmalı gümüşleri, bakırları; cila geçmeli ahşaplarıma
Ovmalı umutları
Saklı tutmalı gelecek inancını, eksik etmemeli ağzımızdan
Hançer kıvamındaki o kara mizah tadını

(....)

Zamanı düşünüyorum, koyuluyorum
Anlamını yitiriyor "şimdiki zamanın" boş yüceliği, tarihin unutkan
Sayfalarındaki mürekkep lekeleri
İşimin başına dönüyorum
İçimde ıssız bir gönül erinci
Kaç zamandır duru, yalın, çalışkan, iyi insanlar özlüyorum
"İçtenliğin" ya da " dünya görüşünün" kirletmediği
Kendime bir yeni yıl kartı yazarak bunları diliyorum.... "
Murathan Mungan'dan

Hepinizi çok SEVİYORUM