Pazartesi, Mart 02, 2009

Unutmamamız Gerekenler

**Teyzenin piyanosunu küçükken severek çalardın. Tuşlarına elinle bastığında ses çıkmayınca ayağınla üstünde tepinirdin. Ellerinin gücü yetmeye başlayınca ayakları bıraktın. Yaklaşık 1-2 aydır hiç piyanonun başına oturmamışdın. Birkaç gün evvel yeniden başına oturtmaya çalıştığımızda kalkmak istedin. Piyanonun yalın sesi seni çok ürküttü. Piyano resitallerini bir süre rafa kaldırdık.
**Kelime dağarcığını geliştiriyorsun. İşin ilginç yanı kesinlikle z harfi ile başlayan kelimeleri söylemiyorsun. Kelimeleri biliyor fakat söylemiyorsun. Örneğin zürafa ve zebra.Bunlar şimdi aklıma gelenler. Sen dedikçe not almam şart.
Elmo / elmo
Panjur / mancu
Panda / manda
Ahtapot / ahpato
Badem / bade
Deniz / deni
Martı / matı
Gemi / memi
Mum / mum
Ayna / ayna
Ballı / balli
Ayıcık / ayıcıık
Banyo / manyo
Byebye / byeebyee
Balon / ba
Top / bob
bakkal / makka
**Yerden birşeyler topluyormuş gibi yapıyorsun ve bana veriyorsun. Bende hayali topladıklarını alıp çöpe atıyormuş gibi yapıyorum. Bazende bana verirken mama diyorsun o zaman ağzıma götürüp hmmmm şahane diyorum. Çok hoşuna gidiyor. Hayalinde ne topladığını çok merak ediyorum. Azıcık daha dillensen soracağım ve cevabımı alacağım.
**Odanda ki camdan bakkala bakmak çok hoşuna gidiyor. Bakkala gelenlere laf atıyorsun. Sabahları rutin iki pencere kontrolümüz var. Bizim odamızdan gemi, helikopter, ve martı kontrolü-Senin odandan bakkal, araba ve martı kontrolü.Bakkala el salla dediğimde makka byeebyeee diyorsun. Bakkala olan ilgin azalınca Berk panjuru indirirmisin diyorum yavaş yavaş indiriyorsun. Indirirkende mancu mancu diyorsun.