Perşembe, Nisan 22, 2010

Sultanahmet Camii

İstanbul’un sunduğu tarihi güzellikleri gezebilecek kadar büyüdüğünü düşünüyorum Berk’in. Gelecekte aklında ne kadarı kalır bilmiyorum, ama sakin sakin müze ve tarzı yerleri gezebilme alışkanlığı edinebilmesi yanımıza kar kalır.
Sultanahmet camii-1
Pazar günü Sultanahmet’e gittik. Kafamda ki plan Ayasofya Müzesi’ni gezmekti. Meydan da Berk fıskiyenin dayanılmaz çekimine kapılıp parmaklıkları aşmaya çalışırken, oydu buydu eşliğinde fıskiyeden bir şekil uzaklaştırıp Sultanahmet Camii’nin önüne gelince, kafada ki Ayasofya Müze’si planı suya düştü.
Sultanahmet camii-2
Sultanahmet Camii’nin bahçesine girince gözlerime inanamadım. Şaşılacak şey bu kadar çok ziyaretçinin oluşu diye düşünürken, anladım durumun farklı olduğunu.

Gördüklerim tokat gibi çarptı yüzüme. Üzülerek de olsa yazıyorum, New York’a taşınmak bir kere daha mutlu etti beni.