Cumartesi, Kasım 14, 2009

St. Martin's Day - Lantern Fest


Berkim seninle yeni şeyler öğreniyoruz.

Pazartesi okul ile bizim yazışma defterine bir paragraf yazılmıştı. Okudum okudum sona geldim tam olarak anlayamadım. Öğretmenin el yazısı kullandığından anlaşılması zor dedim içimden, birde biricik kocaya sorayım dedim. Baktı baktı ve evet 5 litrelik boş su şişesi yollayın olarak teyit etti. Merakla yolladık. Bilgilendirici e-mail geldiğinde anladık bu şişenin istenme sebebini. Cumartesi St. Martin's Day kutlanacağından fener yapacakmışsın. Biz fenerine bayıldık. Şimdi baş köşede yerini almış duruyor.


Bu yaşımda Berkim sayesinde yeni bir festival daha öğrenmiş oldum. Her yıl 11 Kasım da kutlanırmış. Çocuklar fenerler yapar, karanlık oldukdan sonra sokakda fenerleri ile gezerlermiş.

Kalabalık bir grup saat 6 da yürüyüşe başladık. Fener yürüyüşü pek ilgini çekmedi. Yaptığın feneri taşımak istememende cabası. Eline iki üç defa alıp 30-40 saniye tuttun.
-Beyk tutmuuuyycaaaakkk. Baba, tut elimdeeennnn.
Feneri babi ile dönüşümlü biz taşıdık. Eeee, St. Martin's Day-Lantern Fest yeni öğrendiğimize göre bu sene fener taşıma sırasının bizde olması normal.