Çarşamba, Aralık 30, 2009

Sözünü Tuttu Noel Baba

Bu akşam evimizi kurabiye kokusu sardı. Berkimizin tatlı sevmediğini düşünerek tuzlu kurabiye getirmeye karar verdi Noel Baba. Birde o küçücük pofidik eller değince kurabiye hamuruna tadı daha bir başka oldu. Araba, motorsiklet, otobüs, dondurma, tavşan, fil, kuş, ayıcık, küçük çocuk, yıldız kalıplarını görünce çıldırdı. Hamurun başından kaldırmamız çok zor oldu. Haksızda sayılmaz çok zevkli bir oyundu onun için.
Mutfak konusunda pek becerikli olduğum söylenemez. Çok araştırdım internetde. Tahminim 50 farklı tarif buldum. İstedimki Berkim çok sevsin yaptığımı, ki isteğimde gerçekleşti. Keşke tarifi hangi blogdan aldığımı not almış olsaydım. Tek kelime ile harika oldu.
Tuzlu Kurabiye
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sirke
1/2 çay bardağı sıvıyağ
3 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 paketden 2-3 bardak eksik un. (alabildiği kadar koydum)
1 tatlı kaşığı mahlep
bütün malzemeleri karıştıırıp (un hariç)
yavaş yavaş unu eleyerek yoğurdum
üzeri için yumurta sarısı ve susam
önceden ısıtılmış 180 derede fırında 20 dakika pişirdim