Perşembe, Ocak 14, 2010

Kim Kime Öğretiyor


Düğmesi hep basılı ses/görüntü kaydedicisin. Sürekli uyarıyorum kendimi ve çevremdekileri. İyi/kötü ayırt edecek yaşta değilsin. Herşey senin için aynı değerde. Çevrendekilerin dillerinden ve hareketlerinden kötüyü ayıklayıp sana doğru örnek olması gerekiyor.

Arabada arka ile ön arasında ses geçirmeyen bir ayıracın olmasını isterdim. Biliyorum ve de çok farkındayım araba kullanırken rahat bir insan değilim. Araba kullanırken birilerine kızdığımda gerizekalı ve salak en çok kullandığım kelimerler. İsterdim ki ben bunları söylerken bippppp ile sansürleme şansım olsaydı.

Feneryolundayız. Bir araba ile burun buruna geldik. Kim haklı kim haksız tartışmasını yapmayacağım. Yan yana geçerken diğer arabanın şoförü camını açtı başladı söylenmeye. Ben de açtım camımı, dediklerini dinledim önce. Tam laf etmeye hazırlanıyordum ki arkadan sen "geyizekalı, ayyeme kızıyollll" demenle bir anda kafama bir ton şiddetinde balyoz ile vuruldu sandım.

Utandım, hem de çok. Yüzümün yandığını kalbimin daha hızlı atmaya başladığını hissettim. Sanılıyor ki sadece ebeveynler öğretiyor çocuğa. Ne büyük yanlış. Berkimin o gün bana öğrettiğini 15 yıllık sürücülük hayatımda kimse öğret(e)medi.