Perşembe, Şubat 25, 2010

Diş Hekimi ile İlk Tanışma


Bu kadar araştırmaya hiç gerek yokmuş, çözüm bu kadar burnumuzun dibindeyken. Yıllardır memnuniyetle gittiğimiz Diş Hekimine, babi rutin kontrol için gidince Berk de bonus oldu. Hem alt hemde üst çenede ikişer tane azı dişler eksik, 20 ye tamamlamaya 4 kalmış. Şimdilik herşey çok yolunda. Koruyucu jel sürülecek, fakat 20 yi tamamlaması beklenecek. Sabah-akşam dişler fırçalanacak. Diş macununu yutarsa korkuma mizahi bir yaklaşımla, 5 kutu yutması durumunda korkmamı önerdi.

Ben diyordum hep, çene yapısı bana benziyor. Babi de kabul etmiyordu. Köpek dişlerinin sivriliği ona benzediği için olsa gerek. Serap Hanım da onayladı, çene yapısı anne-diş yapısı baba. Halbu ki hep dilemişdim çene yapısının bana benzememesini. 1987-1988 herkesin bi haber olduğu yıllar, ağzın da kocaman bir damak ve teller ile konuşmak da zorlanan ben. İlk 6 ay en çekilmeziydi. 24 saat takma zorunluluğum vardı. Az dalga konusu olmamışımdır ilkokul arkadaşlarıma. Aynılarını Berk'inde yaşama şansı içimi burkuyor.

Ufak bir uyarı da aldık. Gece uyudukdan sonra parmak emme alışkanlığı da tetikleyici rol oynadığından, yavaş yavaş bu huyundan vazgeçirmemiz gerektiği uyarısı.