Salı, Nisan 20, 2010

Ralli Kabusu

Bizde bir laf vardır, kambersiz düğün olur mu? Kendim için etrafımdan sıkcana duyduğum özlü sözlerden biridir. Neyimize gerek bizim Türkiye Ralli’si. Aslında ne de iyi niyetle yapmıştım tüm Cuma akşam planını. Gazetelerde, haberlerde kısacası her yerde Cuma saat 16’dan sonrası için neredeyse olağanüstü hal ilan edilecek seviyesinde uyarılar geçiyordu. Şile Otoyolu, Altunizade katılımı, Fener-Kalamış Caddesi, kısacası benim ofis-ev arası her gün git-gel yaptığım güzergâh kapanacakmış. Helikopterimizin olmayışından evime araba ile ulaşabilmek için vakitlice çıktım ofisten.

Ben kararımı vermiştim, gidecektik Kadıköy Meydan’ına gişeden alıp biletimizi seyredecektik gösteriyi. Şeytan dürttü işte, ezbere iş yapma Evrim ara konuş Biletix ile sonra al biletleri dememle, farkında olmadan sonun başlangıcını hazırlamışım. Aramaz olaydım Biletix’i. Kadıköy Meyda’nın da pek bir şey olmayacak, arabalar orada start verecek sonra güzergahlarında yarışacaklar diyen, içimden de olsa benden binlerce laf yiyen o şahsiyeti yüz yüze tanımak isterdim.

Ralli-2

Saat 17:10 gibi Kızıltoprak da beklemeye başladık. Kızıltoprak esnafı yaka silkti eminim bizden o akşam. Görüp de hiç girmediğim, her gün önünden geçip de varlığından bi haber olduğum, alışveriş yapa yapa tanıdık olduğumuz yani Kızıltoprak’da ki tüm dükkânları gezdik tek tek.

Ralli-1

Hep merak ederdim evimize yürüme mesafesi 5 dakika olan maket dükkânını. Vitrinine yerleştirdiği tren düzeneğini gören Berk’i dışarıda tutabilmek ne mümkün. Dükkan sahibi Berk’in sevincini tren motorunu çalıştırarak katmerlendirdi.

Şaşılacak şey 4 saat 20 dakika vakit geçirmişiz oralarda. Bunun 3 saat 20 dakikası bekleme ile geçti. Biz beklerken Kızıltoprak da arabalar Kadıköy Meydan’ın da şov yapıyormuş. Teşekkürler Biletix Müşteri Temsilcisi. Seni tekrar sevgi ile anıyoruz. Son 1 saatinde arabalar parti parti geçti önümüzden.

Ralli-4

Trafik ışıkları kırmızı yandıkça Berk alkış yapar oldu. Kırmızı ışıkta duran arabalar bizim gibi bekleyen insanlara şov maksatlı ara ara gaza basarak ağzımıza bal çaldılar.

Sonuç itibari ile Citroen sürücüsü Sebastien Loeb Türkiye Rallisi´ni kazanarak kariyerinin 57. ralli zaferine ulaşmış. 4 saat 20 dakika yollarda sürünüp elimize kalan bence koca bir hiç ama Berk için az da olsa "men yayışş ayaba göydüm" sevinci.

Trafik mi? Gerekli zamanda gerekli uyarının yapılmadığı, gereksiz zamanda abartılı uyarının yapıdığı bir örnekti. Trafik hiç kapanmadı.

Ralli-5
Not: Ben çekerken hangisi kimin arabası bilmiyordum. Öğrendim ki son araba Sebastien Loeb'e aitmiş.