Cuma, Mayıs 28, 2010

Hatırlayalım Gülelim

Bozcaada Sokakları (3)
21 Mayıs Cuma akşamüzeri Çırağan Caddesi üzerinde Ortaköy’den Beşiktaş istikametine doğru giderken Berk arkadan bir şeyler söylemeye başladı. Bir iki tekrarladı fakat anlayamadım, sonra biraz da kızgın sesle, “kıymızı çaypı çalışmıyol bozulmus amcalal tamil edicek, yeşil ok calisiyol” demesi ile Ege ve ben birbirimize baktık. Doğru mu anladığıma emin olmak için Ege’ye “Kırmızı çarpı yeşil ok mu dedi bu çocuk” sorusunu sorma ihtiyacı duydum. Ege’den onayı alınca hayretim hem sevince hem de kızgınlığa dönüşte. Berk’in çarpı ve ok kelimelerini ne zaman öğrendiğinin farkında bile değilim, ne kadar ilgili bir anneyim ben böyle. Sevincim bu kelimeleri bilerek kullanıyor olması. Berk’e bir nesnenin hangi renk olduğunu her soruşumuzda yanlış cevap veriyor renk körü mü değil mi çözemedim. Biz sorduğumuzda istisnasız cevabı hep yanlış renk, kendi söylemek istediğinde hep doğru renk. Kızgınlığım bilerek renkleri yanlış söylemesi.
Konuya özel not: 3 şeritli olan Çırağan Caddesi’nde ara ara uyarı tabelaları vardır, kırmızı çarpı bu şeride girmeyin, yeşil ok bu şeritten devam edin uyarısı yapar.

Ayna
Yakında Berk’e Maden Tetkik ve Arama Kurumu’ndan teklif gelebileceğini düşünüyorum. Özel uzmanlık alanı sümük araştırmak ve tetkik etmek. Çok feci. Aslında hiç üstünde durmuyorum fakat 24 Mayıs Pazartesi günü artık o kadar derine dalmış öyle bu işe yoğunlaşmıştı ki sorma ihtiyacı duydum.
Ben: Berk ne yapıyorsun?
Berk: Buynumda bisey ayıyoyum.
Ben: Ne arıyorsun?Berk: Sümük ayıyoyum.

Denizci
22 Mayıs Cumartesi günü Adapazarından dönerken İzmit’in oralarda Panda tırına denk geldik. Tırın dorsesine dondurma resimlerini ve çilek gibi bazı meyvelerin resimlerini basmışlar.
Berk: Men tıydan biyaz çilek yemek istiyoyum, hooop yakaladım ve yiyoyum. Hmmm çok güzel.

23 Mayıs Pazar günü 2. Red Bull Flugtag da yarışanları seyrediyoruz. Berk büyük bir heyecanla yaklaşık yarım saat seyrettikten sonra. Birden..
Berk: Bu uçaklal hiç güzel değil. (Eli ile havayı göstererek) Uçmuyoylal, denize düşüyoylal.
Anlatmaya çalışsak da son uçuşa kadar bir ümit bekledi uçmasını bir aletin.