Çarşamba, Ağustos 04, 2010

Mutluluk Mutluluk Yetmez Bir Daha Mutluluk

''The Book''

Buraya gelmeden önce kafamda planlar, nelerin zor nelerin kolay olacağı listesi epeyce oluşmuştu. Berk’in okulu kolaylar bölümünde en rahat bulunacaklar kısmında olduğundan pek bir rahattım. Nerden bilebilirdim ki bunun en zorlar listesinin birinci sırasına yerleşeceğini.

Ben bu çocuğu üniversiteye yerleştirmeye çalışmıyorum. 3 yaşında bir çocuktan bahsediyorum altı üstü, bir okul bulmak ne kadar zor olabilir diyor insan. Diyor da okul bulmaya çalışınca ağzının payını tam olarak alıyor.

Birinci şart “The Book” olarak adlandırdıkları Victoria Teyzenin kitabı almak. Okullar hakkında her türlü ince detayı anlatan bir kitap. Gerçekten de “The Book” denmeyi hak ediyor. Şimşek Mcqueen defterine 20 okul ismini, telefonlarını, adreslerini listelemek iki gecemi aldı. Her birini tek tek arayıp ezberlediğim 5 dakikalık girizgâhı yaptıktan sonra cevaplarını beklerken içimde kaç defa “lütfen lütfen lütfen olumlu olsun” u geçirdim hatırlamıyorum.

2010 Eylül için başvurular 2009 Kasımda bitmiş, okula gidecek öğrencilerin okul taksitleri bile tamamlanmıştı. İyi bir okul olsun, kayıt olanlardan ve parasını ödeyenlerden birisi son andan gitmekten vazgeçsin, Berk sınavdan bizde mülakattan geçebilelim. Evet biliyorum, biz kinder sürpriz istiyoruz. Olma olasılığı çok çok az.

4 sayfa başvuru formu, 2 sayfa aileyi ve Berk’i anlatan mektup, Berk’in 45 dakikalık sınavı, Babi ve benim mülakatımız sonucu hani olsa ancak bu kadar isteklerimizi karşılayabilecek bir okula başlıyor Berk’im. Bugün saat 13:43 de Caedmon’ın aradığını görünce kalbim yerinden çıkacak gibiydi.

Artık Berkim de The Caedmon School öğrencisi. Belki de evimize bir bina mesafede olmasından olabilir o kadar çok istemiştim ki bu okulu, beni en çok sevindirecek okulun Berkimi kabul etmiş olması mutluluğuma mutluluk katıyor.