Salı, Şubat 23, 2010

Papatya Falı: Seviyor Sevmiyor

Gözlemlediğim kadarı ile okula başlaması ile dil gelişiminde gerileme denemez ama duraklama var. Haksızda sayılmaz, günün 4 saati çok yoğun İngilizce ile haşır neşir. Bir yandan İngilizce bir yandan Türkçe kafasında bazı karışıklıklara sebep veriyor. Ben aslında bu durumdan hiç şikayetçi değilim. Bunun böyle olacağını bile bile yolladık bu okula.

Atlamamamız gereken, gelecekden hatırlanıp gülünmesi gereken olaylar yaşıyoruz.

Berk bayılıyor anneanneye gitmeye. Asansörün her düğmesine basa basa inip çıkmak çok mutlu ediyor Berk'i. Anneanneden çıkarken Babi Berk'e asansörü çağırmasını rica etti. Berk koridora çıkıp "Asansööy, asansööy geeelll" diyerek bağırınca, ne yaptığını sorduğumuzda "Asansöyü çağılıyolum" cevabına epey güldük.

Birşey isteyip istemediğini istiyorum veya istemiyorum şeklinde değilde "İstiycem" veya "İstemiycem" şeklinde söylemeyi tercih ediyor. Soruyoruz Berk yemek yemek ister misin?, cevap "İstemiycem", Berk banyo yapmak ister misin?, cevap "İstiycem".

Fotoğrafları geçen hafta Kalamış Parkında çektim. Papatyaların dalında daha güzel olacağına ikna edene kadar 2-3 papatyayı kopardı. İçimden kopan papatyalarla fal bakmayı geçirdim de ilgisini çekip daha fazlasını koparır korkusu ile vazgeçtim.Falımıza baksaydık da sonucu biliyoruz Seviyor, seviyor, seviyor.