Çarşamba, Nisan 14, 2010

Has Dur, Haydi, Ya Allah!!!!

Cumartesi sabah çok güzel bir sabaha kalktık. Berk'in gözlerini açma saati 9:46 idi. Kalkmadım bende yataktan. Keyif günümüz bugün, Berk’im öyle ilan etmiş daha ne olsun.

Uyandık çok güzel kahvaltımızı yaptık. Cumartesi veya Pazar günü tost günü bizim evde. Bayılıyor tosta, “hmmmm, hayika” desteği ile yiyor tostunu.

Sorarken bile biliyordum sorumun cevabını, metro mu, kum mu, park mıydı acaba gönlünde yatan. Evet Bingo bildiniz “metyo”.

Baharatlar, yeşil çay ve gül çayı almak istiyordum Mısır Çarşı’sından. Metro ile de taçlandırmak güzel fikirdi. Çıktık yola anne-oğul büyük bir sevinçle. Babinin huyudur, yola çıkmadan kafasında oluşturur yol güzergâhını. Bunca yılsonunda üzüm bile baka baka kararır be Evrim, sen şu adama baka baka kararamadın gitti. Metro ile Taksim’e gidip oradan füniküler ile Kabataş’a inmek gerekti, böylece Kabataş-Eminönü arası tramvay yolculuğu yeterli gelsin Berk’e. Karaköy’den tramvaya binip Eminönü’nde Berk’i indirebilmek ne mümkün. Haksız sayılmazdı çocuk, 1 durak tramvay ile gezinti kime yeter.

Ancak Sultanahmet de inebildik tramvaydan. İnmemizle “Aaaa, ayye dinle bu neyin sesi?” sorusuna kendi şaşkınlığımdan cevap veremedim. Yaw bu bildiğim Mehter Marşı hani şu Ceddin Deden neslin Baban başlayan var ya, işte tam o. Koştur koştur gittik sesin kaynağına.

Fatih Belediye’sinin Mehter Takımı Ceddin Deden Neslin Baban’ı çala çala geliyor. Özel sahne kurulmuş onlar için. Şansa en önde yer bulduk ve hemen yerleştik koltuğumuza. Mehter Takımı öyle ciddiyetle bakıyor, öyle özenle çalıyordu ki bir ara kendi kendime buradan sefere çıkılıyor herhaldeyi geçirdim içimden.

İzleyiciler her marşın sonunda büyük bir heyecanla alkışlayıp memnuniyetlerini dile getirdiler. Berk bile kapıldı bu heyecana. Çalanlardan bir tek Ceddin Deden ve Tuna Nehri’ni biliyordum, çevremden gördüğüm kadarı ile pek cahilmişim Mehter Marşlarında. Herkes büyük içtenlikle katıldı çoğu marşa, baktım iki tane bildiğim çalıyor ben bile geldim gaza ve başladım söylemeye. Utanmasak bütün tribün Meksika Dalgası’na geçiş yapacaktık. Olay o kadar almış başını gitmişti yani.

Hiç de sevmem fotoğrafları böyle allı pullu yapmayı ama Mehter Takımı’na yakışan buymuş gibi geldi.

Hayat ne ilginç, neye niyet neye kısmet. Mısır Çarşı’sına niyet, Mehter Takımı’na kısmet.

Mehter3 Mehter1 Mehter2
Her marş öncesi "Has Dur, Haydi, Ya Allah" söyleniyor.