Salı, Ağustos 24, 2010

İki İleri Bir Geri. Ama Bugün İki Geri...

Berk Berk Berk

Bugün parkta bir çocukla kum oynuyor Berk. Her zaman olduğu gibi ben bir adım gerisindeyim. Farklı dili konuşmalarından dolayı aralarında anlaşmazlık oldu ve olay o kadar anlık oldu ki, ben tercüme edemeden çocuk ve Berk karşılıklı olanca güçleri ile “No” diyerek bağırmaya başladı. İkisini sakinleştirmeye çalışırken, ilerden telefon ile konuşa konuşa çocuğun bakıcısı geldi. Çocuk o an çıldırmış gibi kendini yere atıp avazı çıktığı kadar bağırarak tepinmeye başladı. Elim ayağım boşaldı ne yapacağımı bilemedim, Berk korkup iki adım geri çekildi.

Bakıcı bağıra bağıra özellikle herkesin duymasını isteyerek ne yaptı bu çocuk sana, sen çok iyi bir çocuksun, bu çocuk seni çok üzdü biliyorum, seni hiçbir konuda suçlamıyorum haklısın dedikçe tüylerim diken diken oldu. O an Berk’in İngilizce bilmiyor olmasına nasıl da mutlu oldum. Çocuk bu arada çıldırmış şekilde hala tepiniyor ve bağırıyor.

Çocuk bu halde iken konuşup ortamı daha fazla germek istemedim. 15 dakika çocuk susmaksızın bağırdı ve ağladı. Kum havuzunda ki herkes dağıldı. Çocuk sakinleştikten sonra bakıcısına Berk’in bir suçu olmadığını sadece Berk’in İngilizce bilmemesinden dolayı bir an için anlaşamadıklarını söylemem ile verdiği cevap o zaman parka getirmeyin olması beni iyice çileden çıkardı ama o kadar çocuğun önünde olayı uzatmayı uygun bulmadım ve duymamazlıkdan gelip uzaklaştım.

Alışma sürecini soruyor bütün tanıdıklarımız, iki ileri bir geri. Ama bugün iki geri oldu.